Tuesday, August 17, 2010

CIMB WEALTH ADVISORS



CIMB Wealth Advisors Berhad Merupakan syarikat pengurusan Unit Amanah bagi Pelaburan Unit Amanah CIMB




“Ingin Memaksimumkan Wang Simpanan Anda Dengan Pengawasan Serta Usaha Yang Cukup Minimum-Mendapat Pulangan Yang Lebih Lumayan Berbanding Simpanan Tetap,
ASB, KWSP dan Tabung Haji?”


“Apakah Itu Unit Trust?”
Unit Trust atau dalam bahasa Melayunya ialah Unit Amanah, merupakan skim pelaburan kolektif yang diuruskan secara profesional, yang mengumpulkan wang pemegang unit dan melaburkannya untuk mencapai matlamat tertentu sebagaimana diisytiharkan oleh objektif pelaburan sesuatu skim. Skim seperti ini biasanya bertujuan memberikan pulangan melebihi purata dalam bentuk pengagihan pendapatan dan pertumbuhan modal dengan risiko yang munasabah kepada para pelabur dalam jangka sederhana hingga panjang melalui pelaburan didalam portfolio pelbagai saham dan bon atau instrumen lain yang khusus.

Di Malaysia, masih ramai yang tidak tahu kewujudan Unit Trust selain daripada ASB, ASN dan sewaktu dengannya, malahan ada juga yang tidak tahu apakah bendanya Unit Trust ini walaupun berita mengenainya tergambar jelas di akhbar. Malahan jumlah mereka yang melabur di dalam Unit Trust juga tidak ramai kerana mereka masih lagi tidak tahu mengenai kepentingan Unit Trust. Ini menunjukkan bahawa tahap pengetahuan kita tentang kepentingan pelaburan lumayan ini sangat rendah.

Yang agak membimbangkan rakyat Malaysia ini lebih gemar melaburkan wang mereka terhadap Skim-Skim Pelaburan Cepat Kaya yang merugikan daripada melabur di Unit Trust yang lebih menguntungkan. Yang peliknya, walaupun mereka rugi beribu-ribu dan berpuluh-puluh ribu pun mereka tetap masih mahu melabur di Skim Cepat Kaya lagi. Ini bermakna rakyat Malaysia ini masih mempunyai keinginan yang tinggi untuk melabur tetapi dalam masa yang sama masih tidak mengetahui tempat yang betul untuk membuat pelaburan yang menguntungkan seperti di Unit Trust..

"Jadi, Adakah Pelaburan Di Unit Trust Ini Benar-Benar
Menguntungkan Anda?"
Hakikat yang sebenarnya ialah pelaburan di Unit Trust amat menguntungkan daripada pelaburan-pelaburan anda ditempat lain. Bahkan pelaburan di Unit Trust ini juga adalah sejuta kali lebih menguntungkan daripada anda melabur di skim-skim cepat kaya yang sentiasa merugikan anda. Jurulatih Jutawan, Azizi Ali juga ada menyarankan kepada pembacanya untuk melabur di Unit Trust melalui bukunya yang bertajuk “Jutawan Dari Planet Jupiter!” Ini kerana melabur di Unit Trust ini mempunyai kelebihan berbanding saham individu. Antara kelebihannya ialah wang yang dilaburkan itu akan diuruskan dengan lebih profesional dan mengikut kemampuan. Unit Trust juga mempunyai beberapa jenis pilihan dana termasuklah dana syariah, non syariah, bond, money market, equity, pasaran tempatan dan global. Malahan pulangannya juga boleh dikira lumayan berbanding yang lain. Bukankah Unit Trust merupakan suatu pelaburan menguntungkan untuk anda dengan pulangan yang lebih lumayan dalam jangka panjang ?

“Tapi Masalahnya….”
Walaupun anda telah mengetahui bahawa pelaburan di Unit Trust amat menguntungkan anda, semestinya anda juga ingin tahu mengenai maklumat-maklumat lain berkenaan dengan Unit Trust ini. Semestinya anda akan mula mendapati bahawa agak susah untuk mendapatkan maklumat mengenainya. Lebih teruk lagi, di kawasan kediaman anda dan di tempat kerja anda tidak ada satu pejabat Unit Trust pun untuk anda rujuk. Malahan, anda juga tidak kenal sesiapa yang menjadi Unit Trust Consultant di tempat anda. Jadi, pada siapa anda ingin bertanya mengenai Unit Trust ini dan pada siapa pula anda ingin melabur?

Jadi, bagaimanakah anda ingin melabur di unit trust yang dikatakan menguntungkan anda ini, sedangkan anda tidak tahu hujung pangkal mengenai pelaburan ini?
Usah Bimbang lagi, kini semuanya ditangan anda!

Saya bersedia membantu anda memberikan maklumat-maklumat berkenaan dengan unit amanah ini langkah demi langkah dari awal sehinggalah bagaimana anda melabur secara PERCUMA eksklusif untuk anda.

Pendek kata, segala keraguan anda mengenai Unit Trust ini akan menjadi semakin jelas! Tidak perlu lagi anda bersusah payah tercari-cari maklumat mengenai Unit Trust ini, cara melabur dan sebagainya. Kini semua maklumat di depan mata anda.



hubungi : 017-219 1978 (adi)

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)